Întrebări frecvente

Găsiți răspunsuri la întrebările cele mai frecvente.

Tranzacții de trimitere de bani

Cum pot trimite sume de bani de la locație parteneră MoneyGram?
  1. Găsiți o locație
  2. Găsiți o locație parteneră MoneyGram în apropierea dvs.
  3. Ce trebuie să pregătiți pentru vizita la agenție
  4. Furnizați următoarele informații: 1
    • Pentru toate trimiterile:
      • Documentul de identitate cu fotografie, valabil, emis de autoritățile de stat
      • Numele complet al destinatarului și țara de destinație a acestuia. Numele trebuie să coincidă cu cel înscris pe documentul de identitate Suma pe care doriți să o trimiteți, plus comisioanele
    • Dacă trimiteți într-un cont bancar aveți nevoie și de numele băncii și numărul de cont al destinatarului1
  5. Finalizați tranzacția dvs.
  6. Completați un formular de trimitere, după caz. Înmânați agentului formularul completat cu fondurile respective (inclusiv comisioanele pentru tranzacție)
  7. Informați destinatarul
  8. Păstrați dovada de plată și comunicați destinatarului numărul de referință format din 8 cifre pentru a putea încasa. Fondurile trimise într-un cont bancar vor fi depuse direct în cont.

1Cerințele variază în funcție de țară și agenție. Solicitați detalii agentului MoneyGram local cu privire la operațiunea și procedurile acestuia.
2Rețineți faptul că, atunci când completați formularul de transfer, numele destinatarului de pe formular trebuie să coincidă exact cu numele din documentul de identitate prezentat pentru a încasa transferul.  De exemplu, John D. Smith NU este același cu John David Smith.

Cum pot plăti pentru un transfer de numerar?

MoneyGram este disponibil în locațiile partenere la nivel internațional. Pentru o locație parteneră din apropierea dvs., utilizați instrumentul nostru de localizare Locație MoneyGram .

Cât costă transferul de numerar cu MoneyGram?

Comisioanele MoneyGram variază în funcție de locațiile de trimitere și primire și suma trimisă. Utilizați instrumentul Estimator de cost pentru a estima costurile tranzacției dvs.

Ce sumă de bani pot transfera?

Atunci când trimiteți dintr-o locație parteneră, suma maximă pe care o puteți trimite este de 10.000 $1 Utilizați instrumentul Estimator de cost MoneyGram pentru a estima costurile tranzacției dvs. 1Cerințele variază în funcție de țară. De asemenea, se pot aplica limite maxime de trimitere și primire. 

Cum pot plăti pentru un transfer de numerar?

Majoritatea agențiilor MoneyGram acceptă doar plata în numerar pentru tranzacțiile efectuate în locațiile partenere. Contactați agentul dvs. înainte de a efectua o vizită pentru a afla ce metodă de plată este acceptată.

Când poate intra destinatarul în posesia banilor?

De obicei, banii pot fi încasați în decursul a câtorva minute de la efectuarea cu succes a transferului, indiferent de metoda de plată utilizată.*
1Sub rezerva programului de lucru al agenției și a cerințelor de conformitate.

Care sunt opțiunile mele valutare?

MoneyGram oferă o selecție de monede în vederea trimiterii și primirii banilor în țările selectate. Puteți vizualiza opțiunile valutare atunci când utilizați instrumentul Estimator de cost.
Solicitați detalii complete agentului MoneyGram cu privire la opțiunile valutare disponibile pentru tranzacție.

Poate destinatarul sumei trimise să aleagă moneda în care dorește să încaseze transferul de numerar?

Nu. Dacă țara de destinație permite încasarea în mai multe monede, în calitate de expeditor veți selecta moneda în care se vor încasa banii.

Cum aflu ce monede sunt disponibile pentru încasare în țara de destinație?

Utilizează estimatorul de cost pentru a verifica dacă țara de destinație permite încasarea de numerar în mai multe monede.  

Ce ar trebui să fac dacă destinatarul se confruntă cu probleme la încasarea tranzacției?
  1. Asigurați-vă că i-ați transmis numărul corect de referință/confirmare.^
  2. Găsiți o locație parteneră MoneyGram în apropierea dvs.
  3. Verificați dacă destinatarul deține un document valabil de identitate cu fotografie (ID) și dacă numele din documentul de identitate coincide cu numele furnizat atunci când ați trimis banii.+  

1Rețineți, numele dvs. din registrul de transfer trebuie să coincidă perfect cu numele dvs., așa cum apare în documentul dvs. de identitate oficial.
2Cerințele pot varia în funcție de țară și agenție. Solicitați detalii agentului MoneyGram local cu privire la operațiunea și procedurile acestuia. Pentru o asistență suplimentară, contactați-ne sau apelați la numărul 0800.885.821.
Reveniți la început

Tranzacții de primire bani

De ce am nevoie pentru a încasa transferul de numerar?

Pentru a încasa transferul de numerar veți avea nevoie de următoarele:

  • Document de identitate emis de autoritățile de stat + (ID) care să menționeze numele legal
  • Numărul de referință - solicitați numărul de referință expeditorului transferului de numerar

Rețineți, numele dvs. din registrul de transfer, completat de către expeditorul transferului, trebuie să coincidă perfect cu numele dvs., așa cum apare în documentul dvs. de identitate oficial.
Este obligatoriu să furnizați numărul de referință

Cum pot găsi cea mai apropiată locație parteneră MoneyGram?

MoneyGram este disponibil în locațiile partenere din întreaga lume, așadar, nu suntem niciodată departe. Pentru a găsi o locație parteneră în apropierea dvs., utilizați instrumentul de localizare.

Cum pot primi un transfer de numerar?
  1. Solicitați un număr de referință asociat transferului dvs. Expeditorul transferului de numerar va deține numărul de referință.
  2. Vizitați o locație MoneyGram. Nu uitați să aduceți numărul de referință și documentul de identitate*.
  3. Completați formularul de încasare la locație și înmânați formularul completat agentului MoneyGram pentru a încasa suma.

Este posibil să vi se solicite prezentarea unui document de identitate personal, de obicei, unul sau mai multe din următoarele:

  • Pașaport
  • Carte de identitate emisă în România sau
  • Document de identitate emis de autoritățile de stat

De asemenea, este posibil să vi se solicite o dovadă a adresei.
Întrebați agentul MoneyGram local cu privire la documentele de identitate acceptate și solicitați detalii cu privire la operațiunea și procedurile acestuia.
Cerințele variază în funcție de țară și agenție. Contactați MoneyGram local înainte pentru informații cu privire la operațiunea și procedurile acestuia.
*Rețineți, numele dvs. din registrul de transfer trebuie să coincidă perfect cu numele dvs., așa cum apare în documentul dvs. de identitate oficial. 

Când vor fi banii disponibili pentru încasare?

De obicei, banii pot fi încasați în decursul a câtorva minute de la efectuarea cu succes a transferului, indiferent de metoda de plată utilizată.*
*Sub rezerva programului de lucru al agenției și a cerințelor de conformitate.


Reveniți la început

Anti-Phishing

Ce este înșelăciunea electronică?

Înșelăciunea electronică este tipul de fraudă online conceput pentru a vă fura informațiile personale, cum ar fi:

  • Numele de utilizator
  • Parole
  • Detalii privind cardurile de credit sau
  • Întrebări și răspunsuri secrete

În general, înșelăciunea electronică are loc prin email și este mascată astfel încât să apară ca un email legitim trimis de MoneyGram. Legăturile dintr-un email vă direcționează către un site web fals care seamănă cu site-ul online legitim MoneyGram.  Vă recomandăm să nu faceți clic pe legăturile din email. Dacă doriți să vizitați site-ul nostru, scrieți adresa site-ului web în navigatorul dvs. și nu faceți clic pe o legătură din email.

Cum recunosc înșelăciunea electronică?

Iată câteva aspecte de verificat dacă suspectați că ați primit un email de înșelăciune electronică:

  • Legăturile către un site web care vă solicită verificarea informațiilor contului dvs.
  • Legăturile către un site web care vă solicită numerele de cont bancar sau de card de credit, numele de utilizator și parole
  • Amenințări: dacă nu vă verificați informațiile contului, acesta va fi închis

Vă recomandăm să nu faceți clic niciodată pe legăturile din email. În schimb, scrieți adresa site-ului web direct în navigatorul dvs. de internet.

Cum pot preveni înșelăciunea electronică?

Cea mai adecvată modalitate de a preveni transformarea într-o victimă a înșelăciunii electronice constă în revizuirea cu atenție a mesajelor de email primite pentru a verifica dacă este o înșelăciune electronică și să conștientizați înșelăciunile uzuale
Vă recomandăm să nu faceți clic niciodată pe legăturile din email. În schimb, scrieți adresa site-ului web direct în navigatorul dvs. de internet.

Ce ar trebui să fac dacă am fost o victimă a înșelăciunii electronice?

Dacă suspectați că ați primit un email de înșelăciune electronică, nu mai stați pe gânduri - raportați!
Reveniți la început

Prevenirea fraudelor

Am primit un email de la MoneyGram prin care mi se solicită informațiile financiare. Ar trebui să le furnizez?

Nu. MoneyGram nu vă trimite NICIODATĂ un email nesolicitat prin care să vi se solicite informații personale sau financiare.
Dacă ați primit un email suspect care pretinde a fi din partea MoneyGram, raportați-ne pentru a putea investiga. De asemenea, dacă informațiile dvs. financiare au fost compromise, vă recomandăm să contactați instituția dvs. financiară imediat.

Cine poate încasa suma de bani pe care am transferat-o?

Destinatarul transferului MoneyGram trebuie să prezinte un document de identitate valabil cu fotografie și să cunoască informațiile cu privire la transfer.
Pentru ajuta și mai mult la protecția personală, păstrați confidențialitatea tuturor informațiile despre transferul de numerar și asigurați-vă că o cunoașteți pe persoana căreia îi trimiteți suma de bani.

Ce pot face dacă destinatarul transferului de numerar și cu mine am fost victimele unei fraude?

Puteți utiliza formularul de contact pentru a raporta o activitate frauduloasă, selectând secțiunea Raportare fraudă din meniul vertical Tip de solicitare*. Furnizați detalii privind incidentul în câmpul Comentarii.
Dacă suspectați o fraudă în legătură cu o tranzacție care nu a fost încă primită, contactați Centrul nostru de asistență clienți la numărul 0800.885.821 pentru a anula tranzacția imediat.

De unde pot obține informații suplimentare privind protejarea împotriva fraudării consumatorilor?

Pentru mai multe informații, vizitați site-ul nostru web Prevenirea fraudării consumatorilor. 
Aveți întrebări suplimentare? Completați formularul Contacți-ne pentru a primi răspunsuri la întrebările dvs.